Firma ACSYS BSC świadczy następujące usługi serwisowe oprogramowania:
-
usługa gwarancyjna oprogramowania produkcji firmy ACSYS BSC Sp. z o.o.;
-
usługa asysty technicznej (support & maintenance);
-
serwis eksploatacyjny oprogramowania.
Usługi gwarancyjne
-
ACSYS BSC udziela 12-miesięcznej gwarancji na działanie wyprodukowanego przez
siebie oprogramowania eksploatowanego zgodnie z dostarczoną dokumentacją;
-
Okres gwarancji rozpoczyna się w momencie przekazania użytkownikowi
oprogramowania do eksploatacji (data podpisania protokołu odbioru);
-
ACSYS BSC gwarantuje, że zabezpieczy użytkownika przed ewentualnymi roszczeniami
osób trzecich z tytułu naruszenia praw autorskich oraz wybranych praw pokrewnych
dotyczących oprogramowania innych producentów, wykorzystanego w procesie
produkcji bądź też wykorzystywanego w procesie eksploatacji dostarczonego przez
ACSYS BSC oprogramowania;
-
W
ramach gwarancji, ACSYS BSC zobowiązuje się do usuwania wad występujących w
trakcie eksploatacji oprogramowania. Pod pojęciem wada oprogramowania
rozumie się niezgodność działania oprogramowania z dostarczonym opisem zawartym
w dokumentacji użytkowej oprogramowania;
-
Użytkownik zobowiązany jest do poinformowania ACSYS BSC, w formie pisemnej, o
zauważonej wadzie w oprogramowaniu i do dostarczenia dokładnych informacji
umożliwiających odtworzenie błędu na sprzęcie i w siedzibie ACSYS BSC;
-
Ewentualne wady w oprogramowaniu aplikacyjnym będą usuwane w kolejnych
dostarczanych użytkownikowi wersjach wraz ze zmodyfikowaną instrukcją obsługi
przekazywaną w postaci pliku pdf na nośniku CD.
Usługą gwarancyjną objęte jest także oprogramowanie firmy ACSYS BSC, które jest
eksploatowane przez użytkownika w trakcie świadczenia przez firmę usługi serwisu
eksploatacyjnego oprogramowania.
Wymienione wyżej warunki gwarancji uwzględniono w cenie oprogramowania. Istnieje
możliwość zmiany niniejszych warunków na drodze negocjacji. Zmiana warunków
związana jest z wniesieniem dodatkowej opłaty.
Usługa asysty technicznej (support & maintenance)
Usługa asysty technicznej wykonywana jest głównie przez producenta
oprogramowania na rzecz użytkownika. Do czynności wykonywanych w ramach usługi
asysty technicznej zaliczamy:
-
przechowywanie i pielęgnowanie wersji źródłowej oprogramowania;
-
dostarczanie nowych wersji oprogramowania (upgrade) na nośniku CD, o ile takie
wersje zostały przez producenta wyprodukowane w okresie świadczenia usługi;
-
konsultacje telefoniczne dotyczące instalacji i eksploatacji oprogramowania;
-
usuwanie błędów przez producentów oprogramowania i dostarczanie poprawnie
działających kopii.
Opłata za usługę asysty technicznej, w zależności od producenta, wynosi od 15 %
do 20 % wartości sprzedanych licencji. Opłata dotyczy bez wyjątku rocznych
okresów eksploatacji oprogramowania i powinna być wniesiona przez użytkownika w
terminie 30 dni od daty rozpoczęcia świadczenia tej usługi.
Sprzedaż kolejnych licencji oprogramowania produkcji firm: i2 Ltd., Convera
Technologies Inc., Stellent Inc. oraz Memex Technology Ltd. jest uwarunkowana
systematycznym wnoszeniem przez użytkownika opłat za usługę asysty technicznej.
Serwis eksploatacyjny oprogramowania
Celem świadczenia usługi serwisu eksploatacyjnego oprogramowania jest utrzymanie
możliwie bezawaryjnej pracy systemu informatycznego oraz dostosowywanie
funkcjonalności oprogramowania do zmieniających się wymagań użytkownika.
Warunkiem wykupienia usługi serwisu eksploatacyjnego oprogramowania jest
wykupienie usługi asysty technicznej.
Prace serwisowe można podzielić na dwie grupy:
-
Działania prewencyjne serwisu:
wykonywane na serwerze lub serwerach, mające istotny wpływ na możliwie
bezawaryjną pracę systemu. Działania prewencyjne obejmują również monitorowanie
pracy systemu informatycznego i dokonywanie zmian w ustawieniach parametrów
eksploatacyjnych m.in. na podstawie informacji dostarczanych przez użytkownika;
-
Modyfikowanie kodu źródłowego oprogramowania,
testowanie wprowadzonych zmian oraz wdrażanie oprogramowania w warunkach
eksploatacji systemu informatycznego.
Cechą charakterystyczną usługi jest wykonywanie zadań, opłacanych w formie
zryczałtowanych opłat miesięcznych. Zakres prac jest proponowany przez
użytkownika i przedstawiany, po uzgodnieniach z ACSYS BSC, w formie pisemnej.
Jedynym elementem podlegającym negocjacjom są terminy zakończenia poszczególnych
zadań.